ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ…ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ..!!

Από την πρώτη κιόλας μέρα που έφτασα Σερβία,ήθελα να αρχίσω να μαθαίνω τα πάντα όσο αναφορά τον κόσμο γύρω, τον τρόπο ζωής κλπ γιατί μην ξεχνάμε ότι είναι άλλη χώρα και άλλη νοοτροπία!Ήθελα πολύ να μάθω την γύρω περιοχή και έτσι πήρα τα παιδιά και αρχίσαμε τις βόλτες στη γειτονιά στο σούπερ μάρκετ μέχρι και στο σχολείο που θα πάει ο γιός μου πήγαμε,πρώτον για βόλτα και δεύτερον για να μην το αφήσω τελευταία στιγμή και δεν ξέρω πώς να πάω!Η αλήθεια είναι ότι για να φτάσω στο σχολείο μου πήρε παραπάνω ώρα από όσο θα έπρεπε..χιχι..κάτι να ρωτήσω έναν περαστικό μετά κάποιον άλλο περαστικό για να σιγουρευτώ ότι πάω σωστά…που όμως την πάταγα γιατί ο κάθε ένας είχε δική του διαδρομή για το πώς να πάω και έτσι έκανα κύκλους…και ευτυχώς πάνω στο δρόμο κάποια στιγμή βλέπω με μεγάλα γράμματα να γράφει SKOLA(SKOLA = ΣΧΟΛΕΙΟ) ουφφφφ ξεφυσάω και λέω ωραία εδώ είμαστε!!

 

Και βλέποντας την φωτογραφία θέλω να πω για κάτι που πραγματικά μου έχει κάνει εντύπωση εδώ στο Βελιγράδι!Κάθε πρωί σχεδόν όπως είπα και πριν πάμε βόλτες με τα παιδιά και μπορώ να πω ότι περνάμε αρκετές λεωφόρους.Εδώ για να περάσεις απέναντι ητε πρέπει να είσαι σε φανάρι και να περιμένεις να ανάψει το πράσινο ανθρωπάκι(η αλλιώς Γρηγόρης) η να περάσεις από κάποια διάβαση πεζών και από όσο έχω παρατηρήσει κάθε λίγα μέτρα έχει και από μια διάβαση!Με το που θα με δουν οι οδηγοί όχι να περνάω αλλά να περιμένω στη διάβαση έχουν σταματήσει κόκαλο!!Και δεν μιλάω για δρομάκι αλλά για μεγάλες λεωφόρους!Πραγματικά μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση,γιατί ειλικρινά  πες μου ποιος οδηγός στην Ελλάδα σταματάει για τον πεζό …που όχι μόνο δεν σταματάει αλλά κορνάρει κιόλας!!

Να αλλάξω θέμα και να πάω σε ένα άλλο αγαπημένο μου…και εκεί που κάθεσαι ωραία και καλά ξαφνικά έχεις λιγούρα για γιαούρτι…μμμμ γιαούρτι δροσερό..σκέτο,με μέλι,με δημητριακά ,με ο,΄τι θες!!Και πας στο σούπερ μάρκετ και βλέπεις μια συσκευασία που πάνω λέει YOGURT το αγοράζεις πας σπίτι το ανοίγεις να το φας και τότε βλέπεις ότι δεν μπορείς να το φας αλλά να το πιεις!!Γελάς εεε??Είναι σαν αυτό που λέμε να το πιεις στο ποτήρι??Ε κάτι τέτοιο!!Τι συμβαίνει λοιπόν….να τα γράψω ένα ένα για να ξέρεις τι να διαλέξεις..εμένα μου πήρε λίγο καιρό στην αρχή να το καταλάβω…θα μου πεις καλέ γιατί??Εμμ στα Σέρβικα μου τα έλεγαν δεν είχα κάποιον να μου τα πει Ελληνικά…το κατάλαβα καλά όμως και το αναλύω..Το γάλα το λένε MLEKO(ΜΛΕΚΟ)όπου λοιπόν δεις αυτή τη λέξη να ξέρεις ότι είναι το γάλα…στα ψυγεία πάντα κοιτάς μιας και γάλα τύπου νουνου σε κονσέρβα δεν υπάρχει,υπάρχουν εκτός ψυγείου γάλατα αλλά είναι σε χάρτινη συσκευασία!Όλα καλά μέχρι εδώ!Πάμε τώρα στο γιαούρτι!!Όταν δεις γιαούρτι να ξέρεις ότι δεν τρώγεται αλλά πίνεται! Είναι αυτό που λέμε εμείς Ξινόγαλο!Το έχουν σε διάφορες συσκευασίες αλλά πάντα το ίδιο όνομα YOGURT!Πάμε τώρα στο επόμενο το οποίο ονομάζεται KISELO MLEKO(ΚΙΣΕΛΟ ΜΛΕΚΟ)Δέν είναι γάλα αν εκεί πήγε το μυαλό σου ,αλλά γιαούρτι!!Ναι αν λοιπόν θες να φας γιαούρτι θα ψάξεις να βρεις συσκευασίες που να έχουν αυτή την ονομασία!Και τέλος υπάρχει ακόμα ένα που το λένε KISELO PAVLAKA(ΚΙΣΕΛΟ ΠΑΒΛΑΚΑ)το οποίο είναι ένα είδος γιαουρτιού το οποίο είναι αρκετά σφιχτό να το πω σαν κρέμα αραβοσίτου και περισσότερο και το χρησιμοποιούν για να το αλείψουν σε ψωμί κλπ αντί για βούτυρο!Ελπίζω να είναι κατατοπιστικό γιατί εγώ όποτε άκουγα για γιαούρτι να μου λένε αν θέλω και έλεγα ναι μετά την πάταγα !!Και βάζω και μια φωτογραφία με τα διαφορετικά είδη που προανέφερα!

 

Κάθε απόγευμα πάω τα παιδιά στο πάρκο που είναι κοντά στο σπίτι.Το κάλο είναι ότι σε κάθε γκρούπ πολυκατοικιών υπάρχει και από ένα πάρκο!Εκεί δεν παίζουν μόνο παιδιά αλλά και μεγάλοι!Το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση το πρώτο μας απόγευμα στο πάρκο ήταν μια παρέα παιδιών ηλικίας από 12-15 μπορεί και 16 να κάθετε σε ένα πεζούλι και να ακούνε μουσική στα κινητά ..με το που πέφτει όμως ο ήλιος ξεκινάει το παιχνίδι και αρχίζουν το κρυφτό!!Έχω χρόνια να το δω αυτό μιας και τα παιδιά μετά τα 10 θεωρούν ότι μεγάλωσαν και ότι δεν χρειάζεται πλέον να παίζουν…ακόμα και οι γονείς και οι γιαγιάδες και οι παππούδες παίζουν και τρανή απόδειξη ο δικός μας παππούς που παίζει ποδόσφαιρο και κρυφτό με τα παιδιά ενώ άλλες φορές κάθεται με την μικρή μου κόρη κάτω στο γρασίδι και περιεργάζονται τα διάφορα λουλούδια….μου φέρνουν πολλές αναμνήσεις από την παιδική μου ηλικία τότε που πραγματικά χαιρόμασταν τα παιχνίδια και δεν βιαζόμασταν να μεγαλώσουμε!!Χαίρομαι που είμαι εδώ χαίρομαι που τα παιδιά μου θα ζήσουν αυτά που έζησα εγώ σε μια κοινωνία μοντέρνα ανεπτυγμένη που κρατάει τις παλιές καλές αξίες!!Τα παιδιά είναι παιδιά και οι μεγάλοι είναι μεγάλοι,κάθε πράγμα πρέπει να γίνεται στον καιρό του και όχι να βιαζόμαστε!Πρέπει να απολαμβάνουμε την κάθε μας στιγμή και ηλικία!Αυτό έχω βρεί εδώ και μου φέρνει την απόλυτη ηρεμία!!

 

Έχω πολλά να πώ για τα πράγματα που με μαγεύουν εδώ…κάποια στιγμή ένας φίλος μου που επισκέφτηκε το Βελιγράδι είπε το εξής : «Το Βελιγράδι είναι μια πραγματικά ερωτευσιμη πόλη»αυτό που είπε απλά τα λέει όλα!

Πριν να κλείσω 3 λέξεις για το σημερινό μας μάθημα:

1)Koliko kost(κολίκο κόστ) = πόσο κάνει

2)Ιzvolite(ιζβόλιτε) = ορίστε

3) Dobar vece(Ντόμπαρ Βέτσε) = Καλησπέρα

Καλή συνέχεια να έχετε και θα επανέλθω αύριο με νέο πόστ ,,,μείνετε συντονισμένοι!!

 

2 thoughts on “ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ…ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ..!!

  1. Την πρώτη φορά που πήγα πήρα απο το σουπερ μαρκετ jogurt,δεν ήξερα.Το άφησα λοιπόν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου κοντα στο καλοριφερ και οταν ανοιξα να το φαω,ειχε ζεσταθεί και λίγο,το βλέπω ρευστό..Νόμιζα έλιωσε απο την ζέστη..!Οπότε το ήπια,νομιζοντας οτι πίνω λιωμένο γιαούρτι γιατί πεινούσα η αλήθεια είναι και βαριόμουν να βγω έξω..!Μετά έμαθα τι έκανα,όπως και
    τα εξηγείς

Σχολιάστε

