Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ!!

Περίπου είμαι στο Βελιγράδι, για μόνιμα πλέον ,2 βδομάδες και ήδη μπορώ να πω ότι έχω μπει στο κλίμα!!

Τα πρωινά πολλές φορές πάμε βόλτα στη γειτονιά εφόσον ο καιρός το επιτρέπει ακόμα και μπορούμε!Πάντα κάνουμε μια επίσκεψη στον φούρνο,όπου μπορείς να βρεις διάφορα εδέσματα,αλμυρά και γλυκά,σε πολύ καλές τιμές που ξεκινάνε από 25δηνάρια και φτάνουν το πολύ τα 200!!Αυτό που θα πρότεινα να δοκιμάσεις αν περάσεις πρωί από PEKARA(ΠΕΚΑΡΑ) όπως το λένε εδώ τότε να πάρεις BUREK SA SIROM(ΜΠΟΥΡΕΚ ΣΑ ΣΙΡΟΜ) η BUREK SA MESOM(ΜΠΟΥΡΕΚ ΣΑ ΜΕΣΟΜ) τα οποία είναι πίτες με τυρί η με κρέας αντίστοιχα!!Μάλιστα είναι πολύ ωραία να τα φας το πρωί και να τα συνοδέψεις ητε με KISELO MLEKO(το γιαούρτι που λέγαμε) ητε με JOGURT(ξυνόλαγο).Στα περισσότερα PEKARA πουλάνε ξυνόγαλο να συνοδέψεις το BUREK σου!!!Εγώ πολλές φορές αγοράζω για τον γιό μου GEVREK(ΤΖΕΒΡΕΚ) το οποίο είναι το κουλούρι και του αρέσει πολύ και επίσης μας αρέσει πολύ το κρουασάν βουτύρου,στο οποίο εμείς στο σπίτι βάζουμε μέσα PASTETA(ΠΑΣΤΕΤΑ) δηλαδή πατέ με PAVLAKA και τυρί!!Είπα και σε προηγούμενο ποστ,ότι εγώ που ποτέ στην ζωή μου δεν έτρωγα πρωινό …τώρα τρώω κανονικότατα…το κλίμα η αλλαγή δεν ξέρω αλλά κάθε πρωί εκτός από γάλα τρώω και κάτι να με κρατήσει!!Βάζω και μία φωτογραφία από έναν από τους φούρνους της γειτονιάς μου ,και λέω έναν γιατί οι φούρνοι εδώ είναι σαν τα γραφεία συναλλάγματος ,σε κάθε γωνία βρίσκεις και ένα!!Να προσθέσω κάτι αν και θα το πώ πιο αναλυτικά σε άλλο πόστ,ότι η γραφή τους είναι Κυριλλική για αυτό και μπορείς να διαβάσεις κάποια πράγματα,αλλά χρησιμοποιούν και την λατινική!θα τα γράψω όλα αναλυτικά αργότερα…

 

και να και μια φωτογραφία με ταμπέλα για γραφείο συναλλάγματος για να ξέρεις πώς είναι

 

Τα μεσημέρια τρώμε νωρίς με τα παιδιά και μετά ύπνο για να συνεχίσουν το παιχνίδι το απόγευμα!Κάθε απόγευμα βγαίνουμε και πάμε ητε κάτω στην είσοδο όπου μαζεύονται τα παιδιά της πολυκατοικίας μας ήτε στο πάρκο που είναι τα παιδιά της γειτονιάς γενικά!!Εγώ προσπαθώ όσο μπορώ να μάθω καλύτερα την γλώσσα αλλά ευτυχώς τα καταλαβαίνω σχεδόν όλα λίγα είναι να μην ξέρω και έτσι μπορώ να μιλάω με τους γονείς των παιδιών…Τα παιδιά όμως δεν μπορούν να καταλάβουν ότι αν με ρωτάνε κάτι εγώ δεν μπορώ και τόσο να τους απαντήσω και τι εννοώ..Τα παιδιά συνήθως έχουν περίεργες ερωτήσεις τύπου πχ…ένα μικρό κοριτσάκι περίπου 3 ετών ,της αρέσουν κάτι βραχιολάκια που φοράω αυτά τα κλασικά με το καοτσούκ που έγιναν φέτος τρελή μόδα.Λοιπόν κάθε φορά με ρωτάει να της εξηγήσω τι είναι το κάθε τι που κρέμεται στο βραχιόλι μου και άντε εγώ να το πω!!Το κορυφαίο όμως έγινε προχτές !!!Γύριζα από το σούπερ μάρκετ και μαζεύτηκαν τα παιδιά γύρω μου…Άρχισαν να με ρωτάνε διάφορα όταν ένα αγοράκι γύρω στα 5 μου λέει: To ZASTAVA στην Ελλάδα τι χρώμα έχει??όχι δηλαδή τώρα εσύ πες μου τι κατάλαβες??Λέω   ΖΑΣΤΑΒΑΑΑ???Το αμαξί??Με κοιτάει το παιδάκι με απορία και οι γονείς να έχουν λιποθυμήσει στο γέλιο…του ξανά λέω …γιατί δεν με έφτανε και η μια φορά ..λέω μπας και δεν με κατάλαβε…ΤΟ ΖΑΣΤΑΒΑ ΤΟ ΓΙΟΥΓΚΟ??ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ???Παθαίνει πλάκα το παιδάκι και μου λέει περίμενε…Πάει στο σπίτι του και μου φέρνει μια σημαία της Σερβίας!!Αυτό μου λέει είναι η δικιά μας η ΖΑΣΤΑΒΑ η δικιά σας τι χρώμα είναι???ΕΕΕΕΕ πέθανα στο γέλιοοο αλλά έμαθα και μια καινούργια λέξη!!

ΑΑ καλάα και το καλύτερο το άφησα για το τέλος….στην Σερβία το DA(ΝΤΑ)σημαίνει ΝΑΙ και το ΝΕ(ΝΕ)σημαίνει ΟΧΙ….έδω να δείς τι γίνεταιιι χαχαχαχ..πάμε στο φούρνο και λέω θέλω ένα κουλούρι ,μου λέει η γυναίκα αυτό?και της λέω DA ρωτάω το γίο μου τον καταναλωτή αυτό θες και λέει ΝΑΙ….το αφήνει η γυναίκα και της ξαναλέω DA DA HOCIMO TO(ΝΤΑ ΝΤΑ ΧΟΤΣΙΜΟ ΤΟ)=ναι ναι το θέλουμε αυτό και το γίο μου δίπλα να λέει στα Ελληνικά ΝΑΙ ΝΑΙ ΡΕ ΜΑΜΑ ΤΟ ΘΕΛΩΩΩΩΩ χαχαχα η γυναίκα τα έπαιξε,,τι να κάθομαι να της εξηγώ τώρααα χαχαα!!!

Η σημερινές λέξεις για το μάθημά (είναι και μετά από απαίτηση μιας αναγνώστριας και εγώ χατήρι δεν χαλάω)

1)PEKARA(πέκαρα)=φούρνος

2)BUREK SA SIROM(μπούρεκ σα σίρομ)=πίτα με τυρι

3)BUREK SA MESOM(μπούρεκ σα μέσομ)=πίτα με κρέας

4)GEVREK(τζέβρεκ)=κουλούρι

5)PASTETA(παστέτα)=πατέ

6)STA JE OVO(στα γιε όβο)=Τι είναι αυτό

7)ZASTAVA(ζάσταβα)=Σημαία

8)DA(ντά)=ναι

9)ΝΕ(νέ)=όχι

Για το τέλος βάζω ένα τραγουδάκι να ακούσετε το οποίο αγαπώ πολύ και θέλω να το αφιερώσω στην Μισέλ!! και να χαλαρώσετε να έχετε ένα όμορφο ΣΚ και την Δευτέρα θα επανέλθω με καινούργιο ποστ!!Να περνάτε καλά!!!

http://www.youtube.com/watch?v=LnrTDS85rC8

 

 

7 thoughts on “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ!!

  1. Dobro veče! Mnogo vam hvala! -Ευχαριστώ πολύ για τις νέες λεξούλες! (κι εγώ το zastava δε το ήξερα πως σημαίνει σημαία..!! χαχα)

    Χαίρομαι να διαβάζω πως περνάτε τόσο όμορφα, οι εικόνες και οι περιγραφές με ταξιδεύουν στην πανέμορφη Σερβία.. ❤

    Άσε που μου άνοιξε η όρεξη και θελω και εγώ burek sa mesom για ορεκτικό και για κυρίως pljeskavica! 😀

Σχολιάστε

