ΒΟΛΤΕΣ ΣΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ!!

Από την ώρα που ήρθαμε εδώ,όλο έξω βρισκόμαστε!!Και ακόμα δεν έχουμε πάει σε όλα όσα θέλουμε χιχι…θα μου πεις έχεις καιρό μπροστά σου,αλλά πραγματικά τόση ομορφιά εδώ γύρω σε κάνει να μην μπορείς να μείνεις μέσα!

Η αλήθεια είναι ότι επικρατεί μια ηρεμία εδώ…θα μου πεις ,δεν ακούν στην ειδήσεις και  όλα όσα ακούμε εμείς στην Ελλάδα…ίσως δεν ξέρω κιόλας γιατί δεν βλέπω και τηλεόραση,προς το παρόν δεν έχω χρόνο…μετά από τις τόσες βόλτες που κάνουμε ξαπλώνω για να έχω ενέργεια για την επόμενη μέρα!!

Την αγαπάω την χώρα μου πραγματικά,βλέπω όμως πράγματα κάθε μέρα και αναγκαστικά με βάζουν στην σύγκριση και βλέπω τα υπέρ και τα κατά!!Σχεδόν κάθε μέρα πάμε στο σούπερ μάρκετ.Είναι μία από τις βόλτες μας…αυτό το σούπερ λοιπόν δουλεύει 24/24, 7 μέρες την εβδομάδα και κάθε φορά έχει πολύ κόσμο που ψωνίζει!!Τις περισσότερες φορές πάμε βράδυ κατά τις 8 και πάντα τότε γίνεται ο μεγάλος χαμός στα ταμεία με τον κόσμο να κάνει ουρές!!Πρώτη διαφορά..δουλεύουν όλα μα όλα τα ταμεία και δεν κάθεσαι να περιμένεις και να φωνάζεις το κλασικό «ΤΑΜΕΙΟ???» «ΤΑΜΕΙΟ??»όχι εδώ οι κοπέλες είναι στη θέση τους και έχουν άλλες για τους διαδρόμους και τα άλλα πόστα!!(και μια φωτογραφία από το μαγαζί)

Μια άλλη βόλτα μας είναι γύρω από την γειτονιά αλλά σε αρκετά μεγάλη απόσταση μπορώ να πω…προς το παρόν δεν έχουμε αμάξι οπότε όπου πάμε είναι με τα πόδια και το μωρό στο καρότσι να απολαμβάνει την βόλτα και όταν κουράζεται να κοιμάται!!Κάθε τόσο περνάνε περαστικοί πολλοί καθώς είναι ένας κεντρικός δρόμος εδώ που μένουμε και έχω παρατηρήσει το εξής:Με βοηθάνε παντού με το καρότσι παντού ,άντρες ,γυναίκες ακόμα και παιδιά. μην με δουν να κατεβαίνω σκαλιά η να θέλω να μπω κάπου τρέχουν να βοηθήσουν!!Στο σούπερ μάρκετ πάντα μου δίνουν προτεραιότητα και γενικά έχω δει ένα ενδιαφέρον να σε βοηθάει ο άλλος χωρίς να σκεφτεί «ΩΡΕ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΛΕΞΩ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΤΩ??»

Και οι τιμέςς ..πωω οι τιμές!!Ακόμα δεν μπορώ να μπω στο κλίμα και να καταλάβω αν είναι κάτι φτηνό η όχι!Πάντα το κρίνω με βάση το πόστο κοστίζει στην Ελλάδα!Εδώ όμως ο βασικός μισθός είναι στα 300 ευρώ,έτσι τα περισσότερα πράγματα  έχουν κανονικές τιμές με βάση το πόσο πληρώνονται οι άνθρωποι!Εγώ όμως θέλω λίγο χρόνο μέχρι να το συνηθίσω και να μπω στο κλίμα που λένε!Για παράδειγμα,σήμερα μετά το σούπερ μάρκετ πήγαμε στο φούρνο το γνωστό PEKARA να πάρουμε ένα BUREK και ένα κρουασάν βουτύρου και πλήρωσα 125 δηνάρια δηλαδή σχεδόν 1.20 ευρώ…Στην Ελλάδα τόσα μην πω 1.50 ευρώ θα πλήρωνα μόνο το κρουασάν!!

Κατά τα άλλα οι βόλτες συνεχίζονται ,ο καιρός σιγά σιγά αρχίζει να ψυχραίνει και τα παιδιά στο πάρκο να λιγοστεύουν ,κυρίως οι ηλικίες που πάνε σχολείο γιατί από μωρά γεμάτο είναι!!Εμείς όμως συνεχίζουμε να μαθαίνουμε την γειτονιά μας και να παρατηρούμε τα πάντα γύρω.Λοιπόν είδα κάτι που δεν μου άρεσε ,όχι για να μην νομίζεις δηλαδή ότι τα λέω όλα τέλεια!Στην πλατεία που παίζουν τα παιδιά,οι γονείς κάθονται σε παγκάκια και συζητάνε,το τι τσιγάρο κάνουνε δεν υπάρχει και όχι μόνο καπνίζουνε πολύ αλλά πετάνε και τα αποτσίγαρα κάτω!Και δεν μιλάω για ένα δύο,αλλά για πολλά αποτσίγαρα δυστυχώς!Τρώνε πασατέμπο και πετάνε όλα τα τσόφλια κάτω,τα βλέπει και η κόρη μου και σκύβει να πάρει ένα να φάει..στο τσακ την πρόλαβα..Πίσω από τα παγκάκια είναι συνήθως πάρκο με χορτάρι ενώ μπροστά έχει μπετό και κούνιες!Ε ακριβώς πίσω στο χορτάρι…τι θέλετε?Μπουκαλάκια πλαστικά από νερό?(και μιλάω για πολλά όχι ένα δύο)Κουτιά από μπισκότα?Τα πάντα!Και είναι τόσα τα σκουπίδια που τα παιδιά όλο και κάποιο παιχνίδι κάνουν με αυτά και το χειρότερο ότι δεν θέλουν το πετάνε και αυτά εκεί!!Τώρα, εν τω μεταξύ  τα δέντρα ρίχνουν και τα φύλλα τους και έτσι τα σκουπίδια γίνονται ένα με τα κίτρινα μεγάλα φύλλα τους!!

Το Βελιγράδι το φθινόπωρο είναι πανέμορφο!!Τα τεράστια δέντρα με τα κιτρινισμένα φύλλα,άλλα να έχουν πέσει και άλλα να ετοιμάζονται και τον αέρα να τα κουνάει,σε κάνει να θέλεις συνέχεια να τα φωτογραφίζεις!Αλλά όπως έχει ξαναπεί σε μία φωτογραφία δεν μπορείς να δεις την πραγματική ομορφιά που υπάρχει!Πρέπει να την δεις από κοντά!

Δεν αισθάνομαι ότι  ζω στο εξωτερικό!!Απλά νιώθω  ότι είμαι σε άλλη πόλη!Μια πανέμορφη πόλη!Ο Κόσμος δεν μου έχει φερθεί άσχημα η διαφορετικά ,προς το παρόν και έτσι δεν αισθάνομαι καν ξένη!Ναι μεν μιλάω τη γλώσσα και ίσως αυτό να με κάνει να μην νιώθω ότι έχω πάει αλλού!!Αλλά μιλώντας στο τηλέφωνο με μια κοπέλα Ελληνίδα που γνώρισα πρόσφατα και μένει ένα χρόνο Βελιγράδι,μου είπε και αυτή αυτό και που και εγώ σκέφτομαι!Δεν αισθάνομαι ότι είμαι σε άλλη χώρα αλλά πόλη!!Πόσο υπέροχο είναι να το νιώθεις αυτό και να μην νοσταλγείς με την έννοια του δεν μπορείς να ζήσεις σε άλλη χώρα από την δική σου !!Φυσικά και νοσταλγείς πράγματα και ανθρώπους αλλά όχι με τον τρόπο να σε κάνει να θες να γυρίσεις πίσω!!Εγώ πάντως εδώ βρήκα τον εαυτό μου!Από τότε που έφυγα από την Αθήνα έχω να αισθανθώ ότι ανήκω κάπου που μου ταιριάζει!!Έπρεπε  να το είχα τολμήσει νωρίτερα αυτό το βήμα,αλλά είπαμε ποτέ δεν είναι αργά!Για αυτό και ζώ την κάθε μέρα και την κάθε στιγμή και απολαμβάνω αυτή την ομορφιά και ηρεμία που μου προσφέρει ο τόπος!!

Όταν ξεκίνησα να γράφω αυτό το blog δεν περίμενα αυτή την ανταπόκριση!!Τελικά βρέθηκε πολλοίς κόσμος να αγαπάει την Σερβία και το Βελιγράδι,να το έχει επισκεφτεί η να θέλει να το επισκεφτεί ακόμα και να θέλει να μείνει!Μάλιστα μια μαμά εχτές μου το έλεγε αυτό και της είπα ότι μπορεί να με ρωτήσει ότι θέλει και να απαντήσω σε όσα μπορώ γιατί το να φύγεις από μια χώρα και να πας σε μια άλλη ,δεν είναι μόνο παίρνω τα απαραίτητα και πάω ,αλλά έχει και ένα σωρό διαδικαστικά και χάρτουρα που λέμε να ετοιμάσεις από πρίν.Τα περισσότερα τα έχω αναφέρει και στα αρχικά μου ποστ και θα μπορούσατε να τα διαβάσετε ΕΔΩ!!Να προσθέσω λοιπόν σε όλα όσα είχα γράψει σε εκείνο το πόστ ότι ,όταν αποφασίσεις να ρθείς να μείνεις μόνιμα πλέον εδώ θα πρέπει να το δηλώσει στην αστυνομιά κοντά στο σπίτι σου!Εκεί πας με τα διαβατήρια σου και σου δίνουν μια κάρτα μετά ότι έχεις δηλώσει που μένεις κλπ!!

Οι λέξεις για το σημερινό μας μάθημα είναι οι εξής:

1) JESEN (γιέσεν)= φθινόπωρο

2)LISCE (λίστσε)=φύλλα(δέντρου)

3) FLASA (φλάσα)= μπουκάλι(για νερό πχ)

4) VESTI ή DEVNIK (βέστι ή Ντέβνικ) =ειδήσεις

Καλή συνέχεια και να περνάτε καλά!!

6 thoughts on “ΒΟΛΤΕΣ ΣΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ!!

  1. Πάντως μια ερώτηση που ακούω από όποιον έχει πάει Σερβία είναι,πως τα βγάζουν πέρα με μισθούς περί τα 300€ και συντάξεις των 200€,όταν ρουχα,σπίτια,αυτοκίνητα,κ.α. είναι οι τιμές παρόμοιες με Ελλάδα.Μόνο είδη πρώτης ανάγκης είναι πιο φτηνά(σουπερμάρκετ,φαγητό,καφές,ποτά)..

    • θα γράψω καινούργιο πόστ και θα το αναλύσω πάντως είναι ιδανικός τόπος διακοπών για εμάς τους Έλληνες που οπουδήποτε αλλού είναι τόσο ακριβά και απαγορευτικά σχεδόν να πας!

      • Δεν το συζητώ είναι ο ιδανικοτερος ,κοντινός,οικονομικός προορισμός.Απο Θεσ/νίκη ειδικά έχει αεροπορικό μετ’επιστροφης η Jat Airways με τιμές γύρω στα 120-130€.

      • πρόσφατα έμαθα ότι μπορείς να κλείσεις από site εξωτερικού με ολυμπιακή στα 80ευρώ ανά άτομο πήγαινε έλα!Αν και εγώ τότε που έψαχνα αν κοιτάς καθημερινά τις προσφορές βρίσκεις της μιας μέρα και πρέπει να το κλείσεις αν σε ενδιαφέρει γιατί αλλιώς δεν ξέρεις τι θα βγάλει την επόμενη!

Σχολιάστε

