ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ-ΣΕΡΒΙΑ!

Την Πέμπτη που μας πέρασε, είχα ραντεβού στην αστυνομία στο τμήμα αλλοδαπών,όπου πέρασα από συνέντευξη.Τυπικό μεν αλλά αναγκαίο..Σε όλες τις χώρες το κάνουν αυτό όταν καταθέτεις τα χαρτιά σου.Μάλιστα το έχω ξανά περάσει στην Ελλάδα ,όταν ο άντρας μου είχε καταθέσει τα χαρτιά του για την άδεια παραμονής.(ΕΔΩ μπορείτε να δείτε το site Και να δείτε αναλυτικά τι θέλει     http://www.mup.gov.rs/ )

Είχα πάει λίγες μέρες πρίν να δώσω όλα τα χαρτιά που χρειάζονται και μετά μου έδωσαν ημερομηνία και ώρα για το ραντεβού.Τα χαρτιά τα οποία έδωσα είναι τα εξής:

– 2 φωτογραφίες

-το διαβατήριο

-την «άσπρη κάρτα» που βγάζεις στην αστυνομία όταν μπείς στην χώρα

-3 παράβολα τα οποία αγοράζεις εκέι και πληρώνεις και όλα μαζί κοστίζουν γύρω στα 70 ευρώ

-το χαρτί του γάμου (εάν έχεις παντρευτεί Ελλάδα και δεν έχεις Σέρβικο χαρτί ,τότε πρέπει να πάρεις από το ληξιαρχείο που δήλωσες το γάμο ένα πιστοποιητικό((όχι μέσω φαξ γιατί θέλουν γνήσιο))το όποιο θα πρέπει να το πάς για σφραγίδα ΑΠΟΣΤΗΛ ή ΧΑΓΗΣ.Όλα αυτά μπορούν να γίνουν και μέσω ΚΕΠ αλλά παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο.Για να βάλεις σφραγίδα ΑΠΟΣΤΗΛ πρέπει να απευθυνθείς στο γραφείο ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ της περιοχης του ληξιαρχείου που έχεις δηλώσαει το γάμο..γενικές πληροφορίες μπορείς να δείς και ΕΔΩ!.(έμαθα πως από τον αλλο μήνα αλλάζει και για να βάλεις σφραγίδα apostille θα πρέπει να πληρώνεις παράβολο 10 ευρώ ανα χαρτί το οποίο θα την έχει επάνω οπότε μην σας φανεί περίεργο αν σας ζητήσουν χρήματα για να την βάλετε)Αφου έρθεις Σερβία ,τότε το δίνεις για μετάφραση και μετά τα καταθέτεις στο δημαρχείο όπου σε σύντομο χρονικό διάστημα σου βγάζουν το Σέρβικο χαρτί γάμου)

-χρειάζεται μια υπεύθυνη δήλωση από το άτομο που σε συντηρεί(εμένα έκανε η πεθερά μου)

-αντίγραφο από την πληρωμή της πεθεράς μου(η οποία είναι συνταξιούχα οπότε είχαμε αντίγραφο από την σύνταξη)

-τον αριθμό και φυσικά τα στοιχεία της ταυτότητας του άντρα μου

-τον αριθμό και τα στοιχεία ταυτότητας της πεθεράς μου

-το χαρτί τηςληξιαρχικής γέννησης των παιδιών(στα παιδιά είχαμε ήδη καταθέσει τα χαρτιά και σε δύο βδομάδες ήδη είχαν πάρει την υπηκοότητα και τον αριθμό ‘ταυτότητας»να το πώ έτσι μιας και εδώ από όταν γεννηθείς έχεις αριθμό,σου δίνουν δύο χαρτιά το ένα είναι υπηκοότητα και το άλλο ληξιαρχική πράξη γέννησης ,το οποίο το καταθέτεις για τα χαρτιά σου ήτε γνήσιο ήτε σε φωτοτυπία)

– χαρτί από το σχολείο του γιού μου ότι είναι εκεί γραμμένος το οποίο μπορεί,χωρίς να είναι σίγουρο,να βοηθήσει να πάρω άδεια για ένα χρόνο και όχι για 6 μήνες που είναι κανονικά.

-σε κάποιες περιπτώσεις ζητάνε και βιβλιάριο να έχεις για ιατρική περίθαλψη εγώ την πρώτη φορά δεν χρειάστικα ενώ την δέυτερη όταν έκανα ανανέωση ναι,μάλιστα αν δεν έχεις δημόσια ασφάλεια ζητάνε ιδιωτική,στην δημόσια μέχρι πρόσφατα άν ήσουν άνεργος πλήρωνες κάπου 2,000-2,500 δηνάρια το μήνα αλλά πλέον το έχουν καταργήσει αυτό!

Ξανα λέω ότι όλα αυτά χρειάστηκαν για εμένα που είμαι παντρεμένη με Σέρβο και τα παιδιά μου έχουν πάρει την υπηκοότητα.

Στη συνέχεια μου έδωσαν ένα χαρτί και μου έκλεισαν ραντεβού σχεδόν μια βδομάδα μετά για συνέντευξη.Όταν πας για την συνέντευξη(την ώρα που σου έχουν πεί και φυσικά μισή ώρα νωρίτερα)πας στο γραφείο που γράφει  кацелариа 3-KANCELARIA 3(ΚΑΝΤΣΕΛΑΡΙΑ 3) ((το γράφει με κυριλλικούς χαρακτήρες) και δίνεις το διαβατήριό σου και λές και τι ώρα έχεις ραντεβού.Αυτό γίνεται για να ξέρουν ότι πήγες και να σε φωνάξουν.

Μετά από λίγο μας φώναξε μια κοπέλα..βασικά δεν είπε το όνομά μου απλά είπε «η Ελληνίδα??’αλλά αν δεν ξέρεις Σέρβικα να πάς με κάποιον που ξέρει,καλό θα είναι!Μας οδήγησε σε ένα γραφείο σε άλλο όροφο και εκεί έκανε διάφορες ερωτήσεις όπου τις έγραφε σε ένα ερωτηματολόγιο.Αυτά που περίπου ρώτησε ήταν..πώς γνωρίστηκα με τον άντρα μου και πού,πότε ήρθα για πρώτη φορά στην Σερβία και γιατί..πχ ήρθα τουριστικά ή ήρθα για τον άντρα μου.Πόσο καιρό έκατσα.Αν έχω κατηγορηθεί για κάτι στην Σερβία.Τι δουλεία έκανα στην Ελλάδα,όχι μόνο τώρα αλλά γενικά.Που έμενα και που μένω τώρα.Αν δουλεύω,τι κάνω,αν έχω παιδιά τι ηλικία πως τα λένε κλπ.Για τους γονείς μου τα πάντα πχ ονόματα ηλικία ημ.γέννησης που μένουν τι δουλεία κάνουν το ίδιο και για τα αδέλφια μου,τα πάντα πάαρα πολλή αναλυτικά.Έκατσα σχεδόν μιάμιση ώρα ..στο τέλος με πόναγε το κεφάλι μου από την πίεση να σκεφτώ τι μου λέει και να απαντήσω.Φαντάζομαι ότι αν δεν ξέρεις μιλάει Αγγλικά(με ρώτησε ποιές γλώσσες μιλάω)αλλά σε εμένα μίλαγε Σέρβικα..οκ τέλεια δεν ξέρω αλλά μπορώ να μιλήσω)Στο τέλος μου έδωσε το χαρτί το προσωρινό που έχει ημερομηνία επάνω για να πάω το Γενάρη να πάρω την άδεια παραμονής η οποία θα είναι ήτε για 6 μήνες ήτε για 1 χρόνο θα δείξει,,η αλήθεια είναι ότι καλύτερα να είναι για ένα χρόνο καθώς πρέπει να πληρώνεις παράβολα κάθε φορά που ανανεώνεις.Θα πάω λοιπόν το Γενάρη το πρωί και θα δώσω το διαβατήριό μου και το μεσημέρι με το κλείσιμο (κατά τις 14:00 περίπου )θα πάω να το πάρω.Από εκέι και μετά θα μπορώ να δουλέψω και να έχω ασφάλιση θα εχώ και αριθμό τύπου ταυτότητας.Την άδεια την ανανεώνεις επί τρία χρόνια και μετά σου βγάζουν μια μόνιμη που δεν θέλει πια ανανέωση.Τότε αν θέλεις μπορείς να καταθέσεις τα χαρτιά για υπηκοότητα και να έχεις διπλή όπως έχουν και τα παιδιά μου.

Για να μεταφράσετε τα χαρτιά σας μπορείτε να τηλεφωνήσετε στον δικαστικό μεταφραστή που πήγα εγώ.Τον κύριο που κάνεις τις μεταφράσεις τον λένε  Risto Rukovski η διεύθυνση είναι:

Dositejeva 1a
11000 Beograd
και το τηλέφωνο(πρώτα θα τηλεφωνήσετε και μετά θα πάτε): (011) 328 4556

Ξανα λέω ότι αυτά ήταν όλα όσα χρειάστηκα εγώ αλλά αν μπορώ να βοηθήσω σε κάτι αφήστε μου σχόλιο η στείλτε μου mail : dejanevi@hotmailgr

Αν πάλι μένετε Σερβία και έχετε διαφορετική εμπειρία αν πχ δεν έχετε παντρευτεί Σέρβο η Σέρβα και η διαδικασία κατάθεσης δικαιολογητικών ήταν διαφορετική θα χαρώ να μου γράψετε και να το δημοσιεύσω γιατί έτσι θα βοηθηθεί κόσμος που χρειάζεται λεπτομέρειες και πληροφορίες και δεν μπορεί να βρεί!!

Σύντομα θα έχω και πληροφορίες για το Ελληνικό σχολείο στο Βελιγράδι που έμαθα ότι έχει..εν αναμονή λοιπόν!!

Να είστε καλά και να περνάτε πάντα καλάαααα….

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΗΗΗ

Στις 4 Ιανουαρίου πήγα  να πάρω την άδεια παραμονής μου..Πήγα το διαβατήριο μου στο αλλοδαπών το πρωί και μου είπαν ότι θα μπορώ να το παραλάβω την ίδια μέρα από τις 3 το μεσημέρι μέχρι τις 4!Έτσι στις 3 ήμασταν εκεί,πήρα το διαβατήριο όπου μέσα μου είχαν κολλήσει την άδεια παραμονής με τα στοιχεία μου και τον αριθμό που μου βγάλανε.Η άδεια μου είναι τελικά για ένα χρόνο μιας και έχω και το παιδί που πάει σχολείο.2 μήνες πριν να λήξει…το αργότερο ένα μην πρίν θα πρέπει να πάω  να κάνω ανανέωση και φυσικά να πάρω καινούργια παράβολα κλπ!Όλα καλά λοιπόν έχω την άδεια μου και δεν έχω πλέον κανένα πρόβλημα…ουφ τελείωσε και αυτό!!

5 thoughts on “ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ-ΣΕΡΒΙΑ!

  1. Καλά κάνεις και βοηθάς,να υπάρχει μια οργάνωση σε κάποιον που τον ενδιαφέρουν.Πολλοί Έλληνες μπορεί να βρουν την Σερβία σαν εναλλακτικό τόπο,μιας και εδώ το φως θα αργήσει να έρθει…

    • η αληθεια είναι ότι έχει πολλούς που έχουν ενδιαφερθεί και μου στέλνουν μηνύματα.Για αυτό και το ξεκίνησα αυτό το μπλόγκ,για να μπορεί να βρεί κάποιος πληροφορίες.Εγώ όταν έψαχνα,μόνο ταξιδιωτικούς οδηγούς έβρισκα.

  2. Παράθεμα: ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ! | Βelgrade-Serbia

Σχολιάστε

