ΑΠΟ ΤΟ BLOG DEAR E-DIARY ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ….ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΖΡΕΝΙΑΝΙΝ!!

Πριν λίγο καιρό έλαβα ένα ωραίο μήνυμα το οποίο έγραφε τα εξής…  «»

Υποβλήθηκε 24/04/2013, 7:13 πμ

Δυστυχώς σε ανακάλυψα σήμερα. Δυστυχώς γιατί πριν κανα μήνα γύρισα από ταξίδι στο Βελιγράδι, το οποιο το αγάπησα. Βέβαια μέσα από το μπλοκ σου βλέπω ξανά όλα αυτά τα ωραία μέρη και τα ξαναθυμάμαι…

Χαίρομαι που βρεθήκαμε…
Εχω κάνει και εγώ ανάρτηση για το Βελιγράδι φιλιά «»

πατώντας το link το οποίο μου είχε γράψει πήγα και διάβασα για το ταξίδι της στο Βελιγράδι αλλά και στο Νοβι Σαντ…μου άρεσε..καλά εκτός ότι μου αρέσει ο τρόπος ο οποίος γράφει…μου άρεσε και το πως περιγράφει το Βελιγράδι ένας τουρίστας που δεν έχει ξανά έρθει εδώ αλλά και δεν μιλάει την γλώσσα… σε κάποιο απόσπασμα γράφει..

…………….Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε πάλι νωρίς την βόλτα μας. Αρχικά πήγαμε στο Ναό του Αγ. Σάββα, του μεγαλύτερου ορθόδοξου ναού στον κόσμο, ο οποίος ενώ απ’ έξω φαίνεται ολοκληρωμένος μέσα έχει ακόμα σκαλωσιές και παντελή έλλειψη τοιχογραφιών. Εκεί άκουσα τη μεγαλύτερη κοτσάνα της ζωής μου και φυσικά την άκουσα από Έλληνες. Κοιτούσαν το εσωτερικό του ναού και απορούσαν γιατί δεν έχει τοιχογραφίες. Η εξήγηση: προφανής. Την είχαν βομβαρδίσει στον πόλεμο. Απ΄έξω μπορεί να είναι τζιτζένια αλλά οι τοιχογραφίες μέσα εξαφανίστηκαν. Πρέπει να είναι κάποιο νέο είδος όπλου αυτό….Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι!………….
Γέλασα αρκετά αν και εγώ κατά καιρούς έχω ακούσει πολλά και διάφορα… δεν θα βάλω όλο το κομμάτι καθώς μπορείτε να το βρείτε και να το διαβάσετε στο παρακάτω Link και να δείτε και τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει..στα δεξιά έχει και το ποστ για το Νόβι Σαντ και την περιγραφή της για την πόλη αυτή ..και φυσικά φωτογραφίες… το link για το Βελιγράδι θα το βρείτε ΕΔΩ  DEAR E-DIARY ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ
Καθώς δεν έχω πάει σε άλλο μέρος εκτός από το Βελιγράδι δεν μπορώ να σας μιλήσω για άλλα μέρη εφόσον δεν τα ξέρω…Όμως οι Έλληνες μένουν και σε άλλα μέρη και στο Νοβι Σαντ αρκετοί…διαβάστε το πόστ στο Link που σας έβαλα να δείτε για το Νόβι Σαντ ενώ εγώ με την βοήθεια της φίλης μου Μαρίας θα σας πώ για το zrenjanin!!
Η φίλη μου λοιπόν η οποία μένει εκεί μου έστειλε κάποιες πληροφορίες και φωτογραφίες σχετικά με την πόλη αυτή και ένα έχω να πώ..ότι η Σερβία είναι ίδια παντού και αυτή η ομορφία που με μαγεύει..αυτός ο συνδιασμός της πόλης και της εξοχής μαζί,κυριαρχεί και σε άλλες πόλεις εκτός από το Βελιγράδι…
Το zrenjanin  λοιπόν με βάση τα όσα διάβασα στο wikipedia  είναι η 6η μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας… Την περίοδο της τουρκοκρατίας η πόλη ήταν γνωστή σαν Μπέτσκερεκ-Beščerek. Πέρασε στα χέρια των Αυστροούγγρων και από τότε άλλαξε αρκετές φορές κατακτητές, γεγονός στο οποίο οφείλει και την πολυπολιτισμικότητά της σήμερα. Πήρε το σύγχρονό της όνομα από τον παρτιζάνο επαναστάτη Ζάρκο Ζρένιανιν (Σερβικά :Жарко Зрењанин/Žarko Zrenjanin). Η Ουγγρική κοινότητα του Ζρένιανιν ήταν πάντα αξιοσημείωτη, ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες πέρασε μεγάλες διακυμάνσεις που οδήγησαν σε εξασθένηση της. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις αρχές του εικοστού αιώνα, η πλειοψηφία των κατοίκων είχε ως μητρική γλώσσα τα Ουγγρικά.Σήμερα, η πόλη είναι γνωστή για τον μεγάλο αριθμό γεφυρών της.

 

Μου έστειλε και κάποιες φωτογραφίες οπού μπορείτε να δείτε το πόσο όμορφη είναι η πόλη αυτή..

Το Δημαρχείο στην κεντρική πλατεία … Ο εμπορικός πεζόδρομος…..

111

 

 

Το δικαστήριο….Με θέα το ποτάμι Begej……..Το πάρκο

 

2222

 

 

Ο εμπορικός πεζόδρομος………..χαλαρωτικές βόλτες με ποδήλατο Με θέα το ποτάμι Begej……………Κεντρική Ορθοδοξη Εκκλησία.

 

3333333

 

Αν μένετε σε κάποια πόλη ή αν μένατε παλιά και θέλετε να μας περιγράψετε το πώς είναι η το πώς σας φάνηκε εσάς στείλτε μου το πόστ σας με mail στο dejanevi@hotmail.gr και φυσικά αν υπάρχουν και φωτογραφίες θα ήταν ακόμα καλύτερα!!!

 

Και μην ξεχνάτε για τους Έλληνες που μένουν Σερβία ,σας περιμένουμε στο group μας στο facebook… ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ το οποίο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ

 

Να είστε καλά και να περνάτε πάντα καλά!!

 

2 thoughts on “ΑΠΟ ΤΟ BLOG DEAR E-DIARY ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ….ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΖΡΕΝΙΑΝΙΝ!!

  1. εχω 10 μερες που επεστρεψα απο το ταξιδι μου στο Βελιγραδι κ ακομη ασχολουμαι μ’αυτο!
    ετσι σε ανακαλυψα.Δε βλεπω την ωρα να ξαναρθω.Μεχρι κ για δουλειες εκει εψαξα,για να καταλαβεις ποσο το λατρεψα.Να σου πω μια αληθεια?..σε ζηλευω..Αν αρχισω μπορω να μιλαω για μια εβδομαδα για το πως περασα κ τι ειδα..δε θα το κανω..!!

    • θα χαρω πολυυυ λοιπον αν μπορεις να μου στειλεις ενα mail με το πως περασες τι ειδες κλπ να το δημοσιευσω στο μπλογκ μου…το mail μου αν δεν το ξερεις ειναι το dejanevi@hotmail.gr μου αρεσει πολυ να διαβαζω το πως βλεπουν το βελιγραδι οι αλλοι εκτος απο εμενα με τα δικα τους ματια!!

Σχολιάστε

