ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ !!

Και όμως πέρασε ένας χρόνος από εκείνη την ημέρα του Αυγούστου που φτάσαμε εδώ. Εγώ μόνη μου με τα παιδιά και μπορώ να πω ότι αισθανόμουν σαν χαμένη μόνο που δεν το είχα συνειδητοποιήσει τότε.. Τώρα βλέπω την διαφορά με το πως είμαι!!

 

ARENA στο αεροδρόμιο με τους γονείς μου λίγο πριν να αναχωρήσουμε

Η ανασκόπηση που κάνω για την χρονιά που πέρασε μόνο όμορφες μνήμες φέρνει στο μυαλό μου. Την πρώτη ημέρα στο σχολείο , σε μια άλλη για εμάς χώρα με άλλη γλώσσα και άλλη νοοτροπία. Τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ όπου προσπαθούσα να βρω προοιόντα που να μοιάζουν με όσα είχα συνηθίσει να αγοράζω στην Ελλάδα ( και που τελικά δεν είχα καμία επιτυχία πάνω σε αυτό χαχα ) να μάθω να ξεχωρίζω το yogurt  από το pavlaka , το kiselo mleko από το mleko και πολλά άλλα τέτοια που ομολογώ πως στην αρχή με κάναν να έχω πολλά νεύρα.. Μα καλά έλεος να μην έχει γάλα κοσνέρβα, ένα νουνου βρε αδελφέ.. έλεγα σε μονολόγους μέσα στο σούπερ μάρκετ!! Πολύ γρήγορα όμως ήρθα στα ίσα μου και σκέφτηκα πως δεν μπορώ να περιμένω από μια άλλη εντελώς χώρα, η οποία δεν είναι καν στην Ευρωπαική  Ένωση, να έχει όλα όσα εγώ θα ήθελα, ούτε να περιμένω να δουλεύει το σύστημα ( που μεταξύ μας καλύτερα είναι ) όπως είναι στην Ελλάδα. Όσο πιο νωρίς το καταλάβει κάποιος αυτό τόσο πιο ευτυχισμένος θα είναι πραγματικά!! Γιατί οκ πάλι καλά που δεν πίνω καφέ, αλλά να βλέπω τον φραπέ μέσα σε κούπα και με καλαμάκι  ΠΕΘΑΙΝΩ!!!

 

ARENA

Και μετά ήρθε ο χειμώνας που τόσο περίμενα!! Χιόνιιι , χιόνιιιι, χιόνιι και πάλι χιόνι!! Όχι δεν νομίζω να το συνηθίσω ποτέ και ελπίζω σε έναν χειμώνα φέτος με περισσότερο χιόνι από πέρυσι  ( φίλε Άνταμ σε παρακαλώ μην καταραστείς το sankanje μου). Και ήρθε το καλοκαίρι. Δεν ήταν το καλοκαίρι που γνωρίζω από την Ελλάδα! Τον περισσότερο καιρό είχε συννεφιά. Καταφέραμε να πάμε για μπάνιο Ιούλιο μήνα και μετά χάλασε πάλι ο καιρός. Βέβαια αυτό είχε και τα καλά του. Δηλαδή το να κάνει ζέστη και να μην μπορείς να πας για μπάνιο,( θάλασσα δεν έχει μόνο λίμνη και πισίνες) ε δεν είναι και ότι καλύτερο!! Τον Αύγουστο κάποια στιγμή είχε αρκετή ζέστη και πηγαίναμε καθημερινά για μπάνιο στην λίμνη! Θάλασσα δεν είναι , αλλά μου άρεσε πάρα πολύ, κάτι το διαφορετικό για εμένα και η παραλία τόσο οργανωμένη που πραγματικά νόμιζες ότι είσαι στην θάλασσα.  Μια πολύ όμορφη χρονιά και πραγματικά δεν κατάλαβα καν για πότε πέρασε!! Εντάξει είχα και το γεγονός με τον ναρκωμανή ο οποίος θέλησε να με ληστέψει και αν και μου έχει μείνει μια φοβία ακόμα, αυτό δεν σημαίνει πως δεν περνάω καλά. Το γεγονός του ότι λαμβάνω πολύ αγάπη από τον κόσμο εδώ που πραγματικά με κάνουν να νιώθω τόσο ξεχωριστή , είναι ένα συν στην διαμονή μου εδώ.

ARENA

Καθημερινά σκέφτομαι τι καλά που έκανα και έφυγα και ήρθα εδώ. Μπορεί οι μισθοί να είναι χαμηλοί αρκετά. όμως εγώ βλέπω ένα σύστημα που εμένα προσωπικά μου ταιριάζει πολύ! Το καλύτερο και το πιο σημαντικό για εμένα αυτή την στιγμή είναι που τα παιδιά μου έχουν μια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη , οι γιατροί εδώ πραγματικά είναι πολύ καλοί και δεν προσπαθούν να δίνουν φάρμακα στα παιδιά αν είναι άρρωστα αλλά δοκιμάζουν άλλες μεθόδους πρώτα ( για παράδειγμα να πίνουν νερό με λίγο λεμόνι μέσα και σε φαγητό αν ταιριάζει να βάζω λεμόνι για να γίνουν καλύτερα από τον βήχα) Φυσικά και είναι δωρεάν και δεν πληρώνουμε τίποτα και ακόμα και άνεργος να είσαι έχεις κανονικά ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Τώρα πρόσφατα ο γιος μου ξεκίνησε να πηγαίνει και στον οδοντίατρο. Πραγματικά είχα τρομοκρατηθεί με το γεγονός ότι θα πρέπει να πάει να κάνει κάτι ψιλό σφραγίσματα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ , τότε που ήμουνα παιδί , Τετάρτη δημοτικού πήγαινα και έπρεπε να κάνω κάποια σφραγίσματα. Με πήρε ο μπαμπάς μου να με πάει στον οδοντίατρο. Όχι παιδο- δοντίατρο , αλλά στον οδοντίατρο που πήγαινε και εκείνος και η μαμά μου. Ο Οδοντίατρος των ενηλίκων δεν έχει καμία σχέση με εκείνον που είναι για παιδιά, όμως πιστεύω πως εκείνα τα χρόνια δεν νομίζω να ξέρανε όσα ξέρουμε εμείς σήμερα και κάνουμε για τα παιδιά μας.

Πήγαμε λοιπόν με τον μπαμπά μου στον οδοντίατρο ο οποίος αποφάσισε πως τα δόντια που έχω είναι νεογιλά ( έλεος τετάρτη πήγαινα ) και το καλύτερο που είχε να κάνει ήταν να τα βγάλει !! Του εξήγησα ότι δεν είναι νεογιλά , αλλά ο γιατρός δεν πίστεψε μια μικρή 8-9 ετών περίπου. Αφού μου έκανε 7 ενέσεις , ναι 7 ενέσεις δεν θα το ξεχάσω ποτέ, δεν ήξερε τι να κάνει άλλο για να το βγάλει και να μην πονάω. Το γεγονός ότι είχα απόστημα στο δόντι και όσο και να έκανε ενέσεις δεν θα έπιαναν , ούτε που το σκέφτηκε. Τότε του λέει ο πατέρας μου βγάλε το μια και έξω να τελειώνουμε. Και εκεί με άκουσε όλη η Αχαρνών (αν θυμάμαι καλά  εκεί ήταν το ιατρείο). Αποτέλεσμα.. από μικρό παιδί χωρίς δόντια, 2 μου έβγαλε, γιατί αποφάσισε ότι αντί να το σφραγίσει να το βγάλει και μερικά χρόνια μετά στα 17 χειρουργείο στα ίδια δόντια για να βγάλω τις ρίζες τις οποίες είχε ξεχάσει!! Έτσι λοιπόν από την δική μου τρομακτική θα έλεγα εμπειρία φοβόμουνα για το πως θα είναι να πάει το παιδί μου στον οδοντίατρο!

ARENA

 

Εδώ λοιπόν ο οδοντίατρος για τα παιδιά είναι παιδο- οδοντίατρος. Τα μηχανίματα διαφορετικά από αυτά που ξέρουμε εμείς αλλά κάνουν την ίδια δουλειά με αυτά για τους μεγάλους. Κάθε φορά που πάμε ζήτημα να χρειαστεί να καθίσει για να του φτιάξει το δοντάκι περίπου 10 λεπτά, και μιλάει η γιατρός ήρεμα και γλυκά ώστε να μην φοβάται το παιδί. Μακάρι τότε που ήμουνα εγώ παιδί έτσι να ήταν η γιατρός μου..Θα είχα άλλη εντύπωση για τους οδοντιάτρους!!

 

Πέρασε λοιπόν ο υπέροχος αυτός χρόνος και πραγματικά αναμένω τον καινούργιο που μας έρχεται να τον ζήσω και να τον ευχαριστηθώ με την οικογένεια μου όσο δεν πάει άλλο. Μάλιστα χθες άνοιξαν και τα σχολεία και πραγματικά εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από όσα έχουμε μάθει στην Ελλάδα!! Σύντομα λοιπόν το πόστ μου με την πρώτη μας ημέρα στο σχολείο!!

 

Όσοι θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μπορείτε να μου αφήσετε μήνυμα εδώ ή να μου στείλετε mail στο dejanevi@hotmail.gr. Για όσους Έλληνες επιθυμούν να έρθουν να μείνουν εδώ μόνιμα ή μένουν εδώ μόνιμα, μπορείτε να μας βρείτε και στο group στο facebook ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ πατώντας ΕΔΩ

 

Να είστε καλά και να περνάτε πάντα καλά!!

Σχολιάστε

