ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΝΟΒΙ ΣΑΝΤ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΡΟΥΣΚΑ ΓΚΟΡΑ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ!!(ΜΕΡΟΣ Α’)

ΜΕΡΟΣ Α’

Με αφορμή ένα σεμινάριο για

ZUMBA® FITNESS INSTRUCTOR

έκανα ένα ταξίδι στο Νovi Sad!!Πραγματικά δεν το είχα προγραμματίσει, καθώς έλεγα πως θα κάνω το σεμινάριο στο Βελιγράδι.Τελικά όμως άλλαξαν τα πράγματα και έπρεπε να πάω Νovi Sad!Από το Βελιγράδι δεν είναι μακριά.Μια ώρα δρόμος αν πάς από τον αυτοκινητόδρομο, ή μιαμιση περίπου αν πας μέσα από τα χωρία αν δεν θέλεις να πληρώσεις διόδια! Πριν συνεχίσω με το Novi Sad σας βάζω και μια φωτογραφία από το σεμινάριο , το οποίο ήταν μια υπέροχη εμπειρία , με αρκετή κούραση μεν , πολύ χορό και γυμναστική, αλλά πραγματικά ήταν όλα τόσο μα τόσο όμορφα!!Όσοι μένετε Βελιγράδι και ενδιαφέρεστε μπορείτε να δέιτε μέσω του site μου σε ποια γυμναστήρια δίνω μαθήματα και να έρθετε και εσείς να δοκιμάσετε zumba fitness!! www.evangeliak.zumba.com !! Θα χαρώ πολύ να σας δώ!!

belg1

Μια ημέρα πριν να φύγω για Novi Sad , τηλεφωνήσαμε στα ΚΤΕΛ ώστε να κλείσουμε εισητήριο. Αν χρειαστεί ποτέ να ταξιδέψετε και θέλετε συγκεκριμένη ώρα , καλύτερα να έχετε κλείσει εισιτήρια από πρίν , καθώς μπορεί να μην βρείτε θέσεις μετά.Εγώ έκλεισα να φύγω στις 6 το πρωί , γιατί ήθελα να πάω με λεωφορείο που πάει από τον αυτοκινητόδρομο και όχι μέσα από τα χωριά.Έχω και ένα θέμα με τα λεωφορεία και όση περισσότερη ώρα κάθομαι τόσο πιο πολύ ζαλίζομαι και ανακατεύομαι. Έτσι ήθελα να τελειώνω γρήγορα να και φτάσω στον προορισμό μου.

Μας είπαν ότι πρέπει να είμαστε στον σταθμό μια ώρα πριν. Δηλαδή από τις 5:00.Καλά σκέφτηκα πλάκα μας κάνουν?Σε σταθμό λεωφορείων πάμε όχι σε αεροδρόμιο. Με βαριά καρδιά ξύπνησα στις 4:00 να ετοιμαστώ και ξεκινήσαμε να πάμε στον σταθμό.Φτάσαμε 5 και κάτι και στα εισιτήρια με αυστηρό ύφος μας είπαν ότι αργήσαμε..Λίγο έλειψε να μας πούν ότι δεν δίνω εισιτήριο για τις 6 πάρε το επόμενο!!Παιδία λεωφορείο είναι hello!!Τελικά μας έκανε την χάρη και μας έδωσε το εισιτήριο!Μου δίνει ο άντρας μου το είσιτηριο και ένα νόμισμα το οποίο το έβαλα μέσα στο πορτοφόλι μου.Έμεινα να κοιτάω τον σταθμό. Μου φάνηκε πολύ όμορφος και καλοφτιαγμένος.Μεγάλος διάδρομος όλο μαγαζιά, φυσικά δεν είχαν ανοίξει εκτός από κάποια καφέ, αλλά νόμιζε ότι ήσουν σε εμπορικό κέντρο.Καθαρά μπορώ να πώ και σε τίποτα δεν μου θύμισε τον σταθμό των ΚΤΕΛ στον Κηφισό που τόσες φορές εχω πάει για να ταξιδέψω στο Αίγιο!

2013-09-28 05.28.28

Κοιτόντας τον σταθμό και σκεφτόμενη τι ωραίος που είναι μου λέει ο άντρας μου.. που είναι το ΖΕΤΟΝ που σου έδωσα?Το ποιό? του λέω , Το ΖΕΤΟΝ..δεν μου έδωσες κανένα ΖΕΤΟΝ του λέω(δεν ήξερα καν τι είναι)αφού σου έδωσα μαζί με το εισητήριο ένα νόμισμα.Λέω γιατί το λένε ΖΕΤΟΝ αφού δηνάριο είναι, μου λέει δεν είναι δηνάριο είναι ένα νόμισμα που θα βάλεις στο μηχάνημα για να μπορέσεις να περάσεις και να πάς εκεί που θα έρθει το λεωφορείο.Ιδέα δεν είχα δεν ήξερα καν για αυτό. Όπως είπα , όταν ήταν να πάω Αίγιο απλώς πηγαίναμε και περιμέναμε εκεί που θα έρθει το λεωφορείο.Όχι  όμως στο Βελιγράδι. Για να πάς εκεί, έχεις το ειδικό ΄΄πάσο΄΄ ένα νόμισμα που το λένε ΖΕΤΟΝ το οποίο σου δίνουν μαζί με το εισιτήριο, ενώ αν κάποιος θέλει να έρθει μαζί σου θα πρέπει να πληρώσει κάπου 100 δηνάρια για να μπορέσει να πάρει ένα ΖΕΤΟΝ και να περιμένετε μαζί το λεωφορείο.Μάλιστα..Αυτό πραγματικά δεν το έχω ξαναδεί!!

1

Μόλις ήρθε το λεωφορείο μου, που να σημειώσω εδώ είναι στην ώρα τους και δεν αργούν, έβαλα το νόμισμα στην θήκη και πέρασα στην άλλη μεριά.Μπήκα στο λεωοφορείο, το οποίο πήγαινε Subotica αλλά έκανε στάση στο Novi Sad, το οποίο αν και ήταν η ώρα 6 το πρωί, ήταν πραγματικά γεμάτο και δεν το περίμενα κάν.

Κάθεσαι όπου θες δεν έχουν αριθμό πάνω στο εισητήριο και έτσι έκατσα δίπλα σε μια κοπέλα όπου της είπα να με ενημερώση ότι φτάσαμε Novi Sad μην τυχόν και δεν κατέβω..θα μου πείς καλά δεν θα διαβάσεις πινακίδα?Μωρέ θα διαβάσω αλλά δεν ξέρεις ποτέ..μην το περάσω και τελικά πάω αλλού!!χαχα

Η διαδρομή αρκετά σύντομη μιας και μια ώρα δεν είναι πολύ και δεν καταλαβαίνεις καν για πότε πέρασε ο χρόνος.Ο δρόμος έχει πολύ ωραία θέα. Φύγαμε βράδυ και έτσι είδαμε το ξημέρωμα, μάλλον είδα , καθώς όλοι κοιμόντουσταν μέσα στο λεωφορείο.Εγώ δεν μπορώ με τίποτα να κοιμηθώ όταν ταξιδέυω, όσο και να νυστάζω.Έτσι κοίταγα στο δρόμο έβλεπα τον ποταμό πόσο ήρεμος ήταν , τα δέντρα (όποιος έχει έρθει Σερβία ξέρει το πόσο πράσινο έχει παντού)Αυτό που μου άρεσε είναι ότι έβλεπες παντού πάχνη , κάτι που μου αρέσει πολύ σαν θέαμα, πάχνη και ομίχλη!Προσπάθησα να βγάλω φωτογραφία με το κινητό μου και θα σας βάλω παρακάτω , αλλά δυστυχώς την ομορφιά που έβλεπα εγώ η φωτογραφία δεν μπορεί να την αποτυπώσει …

2013-09-28 06.55.43

Πάνω από τα δέντρα έβγαινε η πάχνη και η ομχίλη αλλά τελικά στην φωτογραφία δεν μπορεί να φανεί…

Έφτασα Novi Sad το οποίο πραγματικά μου φάνηκε πολύ μεγάλο.Θα μου πείς γιατί να μην είναι?Δεν ξέρω , εκτός από Βελιγράδι δεν έχω πάει πουθενά αλλού και δεν ήξερα τι να περιμένω και τι να φανταστώ.Μερικές πληροφορίες λοιπόν, το Novi Sad είναι η δέυτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας και είναι η πρωτέυουσα της Vojvodina (Βοιβοντινα) και εκεί έχει και πανεπιστήμιο όπου σπουδάζουν πολλά Ελληνόπουλα αλλά έχει και μαθητές από Κροατία, Μαυροβούνιο κλπ.Το ονομάζουν μικρή Αθήνα και το wikipedia εξηγεί σε μια παράγραφό του το γιατί {Στην διάρκεια της Σερβικής επανάστασης του 1848/49, το Νόβι Σάντ ήταν μέρος της Σερβικής Βοϊβοντίνας, αυτόνομης σερβικής περιοχής μέσα στο πλαίσιο της μοναρχίας των Αψβούργων. Στις 12 Ιουνίου 1849 ο ουγγρικός στρατός που βρίσκονταν στρατοπεδευμένος στο κάστρο του Πετροβαραντίν για να εμποδίσει την επίθεση των αυστριακών βομβάρδισε και κατέστρεψε την πόλη, η οποία έχασε το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της και καταστράφηκαν τα 2/3 των κτιρίων της. Σύμφωνα με στοιχεία του 1850 στην πόλη έμειναν μόνο 7.182 κάτοικοι από τους 17.332 που υπήρχαν το 1843. Από το 1849 έως το 1860 το Νόβι Σαντ ανήκε στην Αυστρία. Μετά την Αυστρο-Ουγγρική ένωση το 1867 η πόλη πέρασε να στα ουγγρικά εδάφη της Αυστροουγγαρίας. Την περίοδο αυτή, η πολιτική της ουγγρικής κυβέρνησης, με στόχο την ουγγαροποίηση της πόλης άλλαξε σημαντικά την δημογραφική δομή της. Η Μάτιτσα Σρπσκα (Матица српска) ένα σημαντικό επιστημονικό, λογοτεχνικό και πολιτιστικό, ίδρυμα μεταφέρθηκε στο Νόβι Σαντ το 1864 και τότε κτίστηκε το σερβικό γυμνάσιο (српска гимназија) και ιδρύθηκε το Σερβικό εθνικό θέατρο (Српско народно позориште). Αυτή την ίδια εποχή το Νόβι Σαντ έγινε το πολιτιστικό, πολιτισμικό και κοινωνικό κέντρο όλου του Σερβικού λαού. Την ίδια εποχή στο Νόβι Σαντ έζησαν ή πέρασαν για λίγο, σημαντικές προσωπικότητες του Σερβικoύ Διαφωτισμού, της διανόησης και της πολιτικής, όπως ο Σβέτοζαρ Μίλετιτς, ο Πόλιτ-Ντέσαντσιτς, ο Γιόβαν Γιοβάνοβιτς Ζμάι, ο Λάζα Κόστιτς, ο Τζόρτζε Νατόσεβιτς, ο Ίλια Βούτσετιτς, ο Στέφαν Μπρανόβατσκι, ο Σ. Πάβλοβιτς, ο Τέοντορ Μάντιτς, ο Λ. Στανόγεβιτς, ο Α. Χάτζιτς, ο Κώστα Τρίβκοβιτς, ο Άρσα Πάγεβιτς και πολλοί άλλοι μετανάστες από την Σερβία. Γι’ αυτούς όλους τους λόγους το Νόβι Σαντ ονομάστηκε «Σερβική Αθήνα».}

Τις περισσότερες ώρες μου τις πέρασα μέσα στο κέντρο που γινόταν το σεμινάριο αλλά κάποια πράγματα πρόλαβα να τα δώ.Την πρώτη ημέρα μετά το σεμινάριο πήγα στην Fruska Gora (Φρούσκα Γκόρα)Πραγματικά μου άρεσε τόσο μα τόσο πολύ!Για να πας εκεί φυσικά περνάς από την γέφυρα και εκεί βλέπεις και την γκεμισμένη γέφυρα που έριξαν στον πόλεμο οι Αμερικάνοι. Από την γέφυρα που περάσαμε την οποία και αυτή είχαν γκεμίσει, την έφτιαξαν οι ίδιοι οι Αμερικάνοι ξανά(τι καλοί άνθρωποι…..)την άλλη όμως όχι και έτσι περνόντας βλέπεις τις γκρεμισμένες κολώνες μέσα στο νερό.Σας βάζω μερικές φωτογραφίες που έβγαλα την ώρα που πέρναγα πάνω από την γέφυρα , ενώ το ποτάμι που περνάει από κάτω είναι φυσικά ο ποταμός Δούναβης!

IMG_1886

IMG_1888

IMG_1889

Μερικές πληροφορίες για το μέρος πριν να σας βάλω φωτογραφίες από εκεί που πήγα.Λοιπόν είναι ένα υπέροχο Βουνό μέσα στο πράσινο, μάλιστα οι ντόπιοιο πολλές φορές βλέπουν αλεπούδες και λαγουδάκια να διασχίζουν τον δρόμο μιας και στην μέση είναι δρόμος ενώ δεξιά και αριστερά είναι δάσος.Έχει αρκετές εκκλησίας και μοναστήρια ορθόδξα αλλά έχει και καθολική εκκλησία. Εγώ να πώ την αλήθεια δεν θα το καταλάβαινα ότι είναι καθολική αλλά η φίλη μου μου εξήγησε πως η πόρτα στην καθολική εκκλησία είναι σε διαφορετικό μέρος από ότι στην δικιά μας της ορθόδοξη!Έχει περίπου 16 μοναστήρια, μάλιστα το επόμενο πρωι είχα την δυνατότητα να πάω σε ένα , αλλά λόγω περιορισμένου χρόνου δεν μπήκα μέσα, ελπίζω όμως να καταφέρω να ξανα πάω και με ηρεμία να δώ όλα τα μέρη.Θα ήθελα όμως να καταφέρω να πάω με τον θείο μου τον Αντρέα που ζεί στην Αθήνα, ειμαι σίγουρη ότι θα του αρέσει πολύ και συνεχώς μίλαγα στην φίλη μου για τον θείο μου και πόσο θα ήθελε να δεί αυτό το μέρος.Το μοναστήρι απλά υπέροχο και η θέα γύρω του εκπληκτική, πόσο στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να αποτυπώσω την ομορφιά..ίσως ένας επαγγελματίας να μπορεί , αλλά από την άλλη ίσως αυτό σας προτρέψει να πάτε να δείτε από κοντά αυτό το όμορφο μέρος.

IMG_1915

IMG_1916IMG_1917

Στην διαδρομή προς την Φρούσκα Γκόρα σταματήσαμε και σε ένα κατάστημα τοπικό με παραδοσιακά προοιόντα, Μια φοβερή κυρία το έχει πολύ γλυκιά και όλα πεντακάθαρα. Και το λεώ γιατί στο μήκος του δρόμου έχει και άλλα τέτοια μαγαζιά αλλά δεν είναι όλα τόσο καθαρά και καλοφτιαγμένα. Αυτό που μου άρεσε και έιδα σε πολλά μαγαζιά  , ήταν οι κολοκύθες. Δεν τρελαίνομαι να τρώω κολοκύθα αλλά μου αρέσει πολύ να τις βλέπω!!

IMG_1904 IMG_1905

IMG_1906 IMG_1907

Μην ξεχάσω μέσα στα τόσα που θέλω να πώ, πως πιο πρίν είχαμε συναντήσει το εθνικό πάρκο , ένα πολύ όμορφο μέρος,φυσικά μέσα στο πράσινο καθώς το πράσινο κυριαρχεί εδώ στην Σερβία.

IMG_1896 IMG_1897

IMG_1898

Όμορφα μέρη , υπέροχα μέρη για να κοιμηθείς , λες και είσαι σε κάστρο και εκτός από το δάσος απέραντα στρέμματα με καλαμπόκια τα οποία βλέπεις εκεί να στέκονται και να περιμένουν κάποιος να τα καθαρίσει.Αυτό που σκεφτόμουνα εγώ?Τι τέλεια θα είναι με χίονι και πως θα μπορείς να κατεβείς την πλαγιά με το έλκηθρο…Ένα όνειρο για εμένα!!

IMG_1900

Υπέροχοι ξενώνες όπου μπορείς να περάσεις την νύχτα σου η να περάσεις μερικές ημέρες σε αυτό το όμορφο μέρος.

IMG_1902 IMG_1903

Και μετά από όλο αυτό το πράσινο συναντάς τα κτήματα με τις πλαγίες που εγώ τα φαντάζομαι χιονισμένα, αν και είμαι σίγουρη ότι το χιόνο εδώ θα δυσκολεύει τον κόσμο στην μετακίνηση του, δεν μπορώ να σταματήσω να το έχω όνειρο να παίξω στις πεδιάδες εδώ όταν θα είναι χιονισμένες!!

IMG_1908 IMG_1909

Ο καιρός δεν ήταν και πολύ καλός, αλλά για εμένα ήταν υπέροχος. Δεν μου αρέσει η βροχή , αλλά αυτό το συννεφιασμένο ομιχλώδες τοπίο είναι για εμένα ότι καλύτερο.Η ημέρα μου ήταν πολύ κουραστική καθώς ξεκίνησε πολύ νωρίς , έκανα ταξίδι , μάθημα και ήθελα να δώ και μερικά πράγματα , όσα περισσότερα μπορούσα , σε Novi Sad Και Fruska Gora. Έπεσα για ύπνο στις 9 το βράδυ και ήμουνα πραγματικά πτώμα.Τα σχέδια για την επόμενη ημέρα ήταν να σηκωθώ πρωί ώστε να προλάβω να δώ κάποια ακόμα πράγματα στην Fruska Gora και μετά στο Novi Sad , πρωτού να πάω στο σεμινάριο!!

Εδώ λοιπόν θα κλείσω το πρώτο μέρος από το ταξίδι μου αυτό το υπέροχο!!Έχω όμως ακόμα πολλά να σας πώ..οπότε εν αναμονή για το δεύτερο μέρος!!

Να είστε όλοι καλά και να περνάτε πάντα καλά!!

One thought on “ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΝΟΒΙ ΣΑΝΤ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΡΟΥΣΚΑ ΓΚΟΡΑ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ!!(ΜΕΡΟΣ Α’)

  1. Παράθεμα: ΜΕΡΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΣ | Βelgrade-Serbia

Σχολιάστε

