Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΚΑΠΕΛΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ!

2013-11-01 12.41.50

 

Μια ημέρα ήρθε ο γιός μου στο σπίτι και μου λέει,μαμά πρέπει να μου φτιάξεις ένα καπέλο και μια στολή από χαρτόνι με ένα λαχανικό η φρούτο.Τι είναι πάλι αυτό σκέφτηκα?Πρέπει μαμά μου λέει.Γιατί του λέω εγώ?Δεν ξέρω μου λέει αλλά πρέπει ,αύριο έχουμε γιορτή.

2013-11-01 12.50.30

 

Σηκώνομαι λοιπόν το πρωί βρίσκω κάτι κουτιά από παιχνίδια των παιδιών και αρχίζω.Σκέφτηκα να του κάνω μια ντομάτα που είναι και εύκολη να τελείωνω.Έρχεται ο γιός μου και μου λέει.Μαμά τι φτιάχνεις?Ντομάτα του λέω.Μου λέει δεν θέλω ντομάτα μαμά..θέλω κολοκύθα…Έ ρε τι έπαθα..έχει και άποψη..νόμιζα ότι θα ήταν εύκολο.Θα έκανα εκεί μια ντομάτα και θα τέλείωνα.

2013-11-01 12.51.25

 

 

Ξεκινάω να ζωγραφίζω λοιπόν και να βάφω το χαρτόνι ,το οποίο το είχα από μια παιδική κουζίνα που πήραμε δώρο στην κόρη μου..Ρε μαμαάαα την κουζίνα μου βάζεις?Θα γελάνε τα παιδιά…Ναι έχουμε και τέτοια.Παιδί μου δεν θα γελάει κανείς..αφού θα την ζωγραφίσω…Κάτσε να τελείωσω και θα δείς.Τελείωνω λοιπόν με καπέλο και στολή.Αααα του άρεσε δεν μπορώ να πώ και περίμενε πως και πως να πάμε στο σχολείο για να την φορέσει.

2013-11-01 12.50.51

H ώρα πέρασε ,ετοιμάστικε και φύγαμε για το σχολείο.Η κάθε τάξη είχε φτιάξει καπέλα και φορεσιές ,ανάλογα με το θέμα που τους είπε η δασκάλα.Κάποιες τάξεις είχαν στήσει και πάγκους όπου πουλούσαν διάφορα αγαθά ,ζωγραφίες,γλυκάκια που έφτιαξε η μαμά τους,μικροδωράκια που φτιάξανε τα ίδια τα παιδιά,με χαμηλή τιμή(περίπου 0,50ευρώ).Σκοπός της γιορτής από ότι κατάλαβα ήταν να γιορτάσουν τον ερχομό του φθινοπώρου και τα θέματα ήταν διάφορα.Εμείς είχαμε φρούτα και λαχανικά αν και μερικά παιδιά φορούσαν φρούτα ΄΄εκτός»εποχής.Άλλοι είχαν καπέλα με τα ξεραμένα και πεσμένα φύλλα των δέντρων.Άλλοι με διάφορα αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά.Μάλιστα μια δασκάλα είχε φτιάξει κολιέ από αποξηραμένες πιπεριές και στο κεφάλι είχε  φύλλα κιτρινιασμένα ,ένα σύμβολο μπορώ να πώ του φθινοπωρινού Βελιγραδίου.Μάλιστα την γιορτή της SESIRIJADA όπως λέγεται και στα Σέρβικα ,είχαν και μουσική και ενώ πρώτα κάθε τάξη έκανε μια μικροπαρέλαση έξω στην είσοδο του σχολείου ώστε να δούμε τι φοράνε,μετά μπήκαμε μέσα όπου παιδιά τραγουδούσαν διάφορα τραγούδια,ενώ ο διευθυντής,που όπως έμαθα ήταν σε κάποιο γνωστό γκρουπ μουσικός,τα συνόδευε με την κιθάρα του.

Ήταν πολύ όμορφα και πολύ διαφορετικά από όσα έχουμε μάθει Ελλάδα.Όσο για το σχολείο γενικά.Αν και πρωτάκι το παιδί μου έχει πολλά διαβάσματα και πολλά να μάθει.Έχουν ήδη μάθει όλο το αλφάβητο πως γράφεται κανονικά σε Κυριλλικά και τώρα το μαθαίνουνε να το γράφουνε και με καλλιγραφικά γράμματα.Πίστέψτε με είναι πάααρα πολύ δύσκολο.Εγώ μάλιστα τα καλλιγραφικά δεν μπορώ καθόλου να τα διαβάσω και αν έχει κάποια εργασία με τέτοια γράμματα δεν μπορώ να τον βοηθήσω.

Σας βάζω ένα παράδειγμα να δείτε την διαφορά και σκεφτήτε κιόλας ότι τα καλλιγραφικά μπορεί σαν ένα ένα ξεχωριστά να φαίνονται μια χαρά αλλά όταν γράφονται ,γράφονται κολλητά το ένα με το άλλο.

cirilica_1360256891_670x0

επάνω είναι το ΄΄απλό ΄΄ όπως το λέω εγώ.Η άλβα βήτα διαβάζεται ώς εξής:  Α , ΜΠ , Β , ΓΚ, ΝΤ , ΤΖ,Ε, Ζ(ΠΑΧΎ), Ζ (ΛΕΠΤΟ), Ι ,ΓΙΟΥ, Κ , Λ, ΛΙΟΥ, Μ , Ν . ΝΙΟΥ, Ο , Π, Ρ, Σ, Τ , ΤΣ,ΟΥ,Φ,Χ,ΤΣ,ΤΣ,ΤΖ,Σ(ΠΑΧΥ) ναι έχει αρκετά ΤΖ,Ζ,Σ,ΤΖ αλλά η διαφορά είναι ακουστική και δεν μπορεί με λέξεις να την περιγράψω,μάλιστα ειδικά στο ΤΣ δεν μπορώ ούτε εγώ να σας πώ ότι το λέω καλά,πρόσφατα έμαθα το Σ και το Σ το παχύ…και κάτω σας βάζω φωτό με τα καλλιγραφικά

283131_cirilica-1_f

Πραγματικά πιστεύω ότι μαθαίνουν πολλά για πρώτη και πολλές φορές υπάρχουν ασκήσεις που χρειάζεται να σκεφτούμε αρκετά γι ανα βρούμε την απάντηση!

 

Και η καθημερινότητα έχει ώς εξής,σπίτι σχολείο δουλεία και πάλι τα ίδια και περιμένουμε πως και πως το ΣΚ για να πάμε καμια βόλτα. Ο καιρός κρύωσε για τα καλά και λένε μετά τις 20 Νοεμβρίου να περιμένουμε και για χιόνι.Εγώ το έλκηθρο μου το έχω έτοιμο και αναμένω να το χιόνι με χαρά!!

Χθές πήγαμε βόλτα στο εμπορικό να πάρουμε στην μικρή κάτι παπούτσια για το χιόνι μιας και τα περσινά πλέον δεν της κάνουν και να φάμε πίτσα ..Όταν τελείωσαμε και φεύγαμε,ήμασταν στις ηλεκτικές σκάλες του εμπορικού κέντρου .Εγώ κράταγα από το χέρι την μικρή μου κόρη ενώ λίγο πιο κάτω από εμένα ήταν ο άντρας μου με τον γιό μου.Εκεί ξαφνικά πως γυρνάω να δώ γύρω μου(μου έχει μείνει μια καχυποψία από τότε με τον ναρκωμανή και είμαι λίγο στην τσίτα)και βλέπω έναν τύπο πίσω μου να έχει βάλει χέρι πάνω στην τσάντα μου την οποία είχαν κρεμασμένη στον ώμο μου και να ετοιμάζεται να με κλέψει.Ένα σοκ το έπαθα δεν μπορώ να πω.Αμέσως φωνάζω στον άντρα μου να με περιμένει και να μην κατέβει στα επόμενα σκαλοπάτια καθώς φοβήθηκα ότι θα με ακολουθήσει .Αυτός τραβάει το χέρι του και το βάζει μέσα στην τσέπη του.Ο άντρας που με έχει μάθει τόσα χρόνια πιά,κατάλαβε πως κάτι συμβαίνει νεώ γρήγορα και σε Ελληνικά του εξήγησα τι έγινε.Ο τύπος πήγε λίγο πιο εκεί κοιτάζοντας μας έντονα και έφυγε …Φύγαμε να πάμε στο αυτοκίνητο μας και ακόμα μιλάγαμε για αυτό…Δεν ξέρω τι να πώ μάλλον έχω ταμπέλα,,,κουτσά στραβά ανάποδα να έρχονται επάνω μου…δεν ξέρω ειλικρινά τι συμβαίνει,μέλι έχω και τους τραβάω…εντωμεταξύ στις σκάλες και εμπρός και πίσως μου αρκετά άτομα είχε αλλά αυτός δεν δίστασε να πάει να με κλέψει…Μωρέ καλά κάνω και δεν κουβαλάω τσάντα..πρώτη και τελευταία φορά…Τι στο καλό πία.!!

 

Για να κλείσω σας βάζω ένα βιντεάκι που τράβηξα έτσι λίγο στην sesirijada που κάνανε στο σχολείο

οτι θέλετε μου στέλενετε mail στο dejanevi@hotmail.gr

Να είστε όλοι καλά και να περνάτε πάντα καλά!!

2 thoughts on “Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΚΑΠΕΛΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ!

Σχολιάστε

