ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ POKUPLJE(ΠΡΟΚΟΥΠΛΙΕ) ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ

Είχαμε αποφασίσει πως στον δρόμο για Βελιγράδι θα κάνουμε μια στάση σε κάτι φίλους που είναι κοντά στα σύνορα , για να τους δούμε αλλά και για ξεκούραση ! Θα πηγαίναμε στο Prokuplje (Πρόκουπλιε )  το οποίο βρίσκεται μετά το Leskovac (Λέσκοβατς) και πριν από το Nis (Νις) ! Όταν περάσαμε τα σύνορα όπως είδατε και στο προηγούμενο ποστ μου από την πρώτη ημέρα του ταξιδιού  (μπορείτε να το διαβάσετε ΕΔΩ )ο καιρός ήταν διαφορετικό ,μουντός , κρύο και ομίχλη !

IMG_0541.jpg

Είχαμε πάρει μαζί και την κάρτα τηλεφώνου με το Σερβικό μας νούμερο ώστε να μπορούμε να επικοινωνούμε και να μιλήσουμε και με τους φίλους μας που μας περίμεναν!

Σε ακριβώς 10 ώρες από όταν ξεκίνησε το ταξίδι μας, φτάσαμε επιτέλους στην ταμπέλα που έγραφε το Prokuplje !! Θα μας περίμεναν σε κάποια γέφυρα εκεί για να πάμε μαζί σπίτι. Το Prokuplje από την ώρα που στρίβεις στην ταμπέλα, είναι περίπου ακόμα μίση ώρα δρόμος μέχρι να φτάσεις στην πόλη, η οποία είναι και κοντά στο γνωστό χιονοδρομικό στο Kopaonik (Κοπαονικ) για τους λάτρεις του σκι , δεν πήγα βέβαια αλλά ελπίζω την επόμενη φορά να τα καταφέρω !!

Όταν επιτέλους φτάσαμε στην γέφυρα που είχαμε ραντεβού , είδαμε μια οικογένεια να περπατά μέσα στο κρύο και το σκοτάδι, σκέφτηκα δυνατά , μα καλά τρελοί είναι, που πάνε στο σκοτάδι και με τόσο κρύο … Λίγο πιο κάτω είχε χώρο στάθμευσης , όπου σταματήσαμε για να πάρουμε τηλέφωνο τους φίλους μας να δούμε που είναι , εάν είμαστε σωστά κλπ. Και προς έκπληξη μου..αυτοί οι΄»τρελοί » ήταν οι φίλοι μας που πήγαν ως εκεί για να μας βρουν !! Χαιρετηθήκαμε , μπήκαμε στο αμάξι και τους ακολουθήσαμε μέχρι το σπίτι τους !

Σε όλη την διαδρομή , πραγματικά απορούσα , κρύο , σκοτάδι , χωρία που πεζοδρόμιο δεν είχαν και ο κόσμος να κυκλοφορεί πότε σε παρέες , πότε μόνοι τους και πιο κάτω τους περίμεναν άλλοι , πραγματικά απορούσα πως κυκλοφορούσαν , ήταν επικίνδυνο … Επίσης σκεφτόμουν , που είναι αυτό το Prokuplje .. μετά από τόσες ώρες στο αμάξι , μου φαινόταν , τόσο μα τόσο μακριά , ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.. Όταν επιτέλους μπήκαμε στην πόλη , ενθουσιάστηκα .. δεν την περίμενα έτσι . Νόμιζα πως θα είναι κάποιο μικρό χωριό  , αλλά ήταν  μια πολύ όμορφη πόλη και ναι μπορούσες να πεις ότι μάλλον Βελιγράδι είσαι..

Φτάσαμε στο σπίτι των φίλων μας Petar και Brankica και περίμενα πως και πως να ξεμουδιάσω τα πόδια μου.. Το σπίτι τόσο μα τόσο ωραίο.. Ένα σπίτι με εσωτερική σκάλα , κάτω μένουν ο παππούς με την γιαγιά και πάνω η οικογένεια των φίλων μας. Ζεστό , ξύλινο με αυτή την σκεπή την υπέροχη , σαν αυτά τα σπίτια που βλέπεις σε κινούμενα σχέδια.Μέσα το σπίτι όλο ξύλο , τόσο όσο πρέπει  και σε θέση αρκετά ψηλά ώστε να έχεις ωραία θέα από το παράθυρο.

Αν και πρώτη φορά σπίτι τους, ένιωσα σαν και πήγαινα εκεί πάντα..τόσο άνετα και αυτό οφείλετε στο ότι μας έκαναν να αισθανόμαστε έτσι. Να πάω στην κουζίνα , να κάνω καφέ να βάλω στα παιδιά να πιούνε κάτι , να πάω στο μπάνιο , δεν περίμενα να νιώσω έτσι.. και τον Petar και την Brankica λες και γνωριζόμαστε χρόνια ! Σαν εμάς μια οικογένεια με δύο παιδιά , γίνανε πραγματικά θυσία , ενώ η Brankica έπρεπε δυστυχώς να πάει να δουλέψει , καθώς ήταν βραδινή στην δουλεία της (δουλεύει στις πρώτες βοήθειες ).

Μας είπαν ότι έχουν κανονίσει να πάμε έξω για φαγητό και ενώ δεν πεινούσα και τόσο , γιατί στο ταξίδι δεν σταματήσαμε να τρώμε , ήθελα φυσικά να πάω για την παρέα πάνω από όλα !

Ετοιμαστήκαμε και ξεκινήσαμε για την πόλη , όπου θα πηγαίναμε σε μια καφάνα !Πήγαμε με ένα αμάξι , ευτυχώς ο Petar έχει μεγάλο τζιπ και ναι χωρέσαμε μέσα 8 άτομα!! 4 ενήλικες και 4 παιδιά !

Αφού σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο , περπατήσαμε λιγάκι στην αγορά του Prokuplje για να φτάσουμε σε μια μικρή Kafana που λέγεται : VAROSKI  SOKAK και σε περίπτωση που βρίσκεστε εκεί και θέλετε να πάτε μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στην σελίδα τους στο FACEBOOK ΕΔΩ !

1146650_713736898647267_766462662_n

Το μαγαζί δεν είναι μεγάλο , είναι για εμένα , όσο πρέπει , μικρό και τα τραπέζια τα χωρίζουν με ένα σαν παραβάν όπου σε αφήνει να είσαι πιο πριβέ και να έχεις την ηρεμία σου..

576153_392065957481031_1544800481_n

 

546214_392065547481072_898115446_n

Το δικό μας τραπέζι ήταν στο βάθος, δίπλα από την τζαμαρία και αν και το βράδυ δεν μπορείς να δεις και πολλά , εμένα που αρέσει να τρώω δίπλα σε τζαμαρία.

521696_392060817481545_834715768_n

Παραγγείλαμε χυμούς , αναψυκτικά  , κλασικά μπύρα για τους άντρες ( εγώ εκτός ότι δεν πίνω αλκοόλ , ειδικά μπύρα δεν μου αρέσει )

IMG_0549.jpg

και φυσικά τα κλασικά ψητά της Σερβίας , όπως cevap , pljeskavica ένα κοτόπουλο υπέροχο και ένα χοιρινό σκέτος αφρός και φυσικά να μην ξεχάσω πως από ψωμί μας φέρανε bogaca την οποία και λατρεύω, είναι το μοναδικό ψωμί που μπορώ να φάω , γιατί το ψωμί δεν μου αρέσει..

 

 

 

.σαλάτες , μια με ντομάτα αγγούρι και από πάνω ένα τριμμένο τυρί , αρκετά αλμυρό , αλλά δεν είναι φέτα και ακόμα μια σαλάτα με λάχανο τουρσί και πάπρικα που ναι με φαντάζει περίεργο αλλά έχει πάρα πολύ ωραία γεύση αξίζει να το δοκιμάσετε και το λέω εγώ που το λάχανο τουρσί δεν μου αρέσει σε λαχανοντολμάδες ..

IMG_0552.jpg

Στο τέλος τα παιδιά μετά το τόσο φαγητό , έφαγαν και palacinke , κρέπες δηλαδή μόνο που δεν είναι αυτές που έχουμε εδώ στα μαγαζία όταν πάμε να φάμε . Είναι σε ρολό συνήθως αν και πλέον κάποιοι τις κάνουν τρίγωνο , πολύ λεπτές και γέμιση ναι μεν ότι θες αλλά μας αρέσει η κλασική , nutela και καρύδα !

Για κάποιο λόγω τους άντρες τους έβγαλα φωτογραφία εκείνο το βράδυ  , ενώ εμάς όχι ..

IMG_0554.jpg

Αν και όταν φύγαμε , δεν το έλεγες και πολύ αργά , λόγω του ταξιδιού αισθανόμουν λες και ήταν 2-3 η ώρα το πρωί!!Ευτυχώς η φίλη μου η Brankica έλαβε ένα τηλέφωνο από την δουλειά της που έλεγε ότι μιας και έχει κόσμο να μην πάει και να μείνει μαζί μας και έτσι και για εκείνη σίγουρα αλλά και για εμένα , μας έφυγε ένα άγχος !!

Γυρίσαμε στο πολύ ζεστό σπίτι , μας είχα ετοιμάσει το δωμάτιο τους για να κοιμηθούμε , πραγματικά έγιναν χαλί οι άνθρωποι και πέσαμε αμέσως για ύπνο !

Το πρωί ξυπνήσαμε νωρίς , τα παιδιά δεν υπήρχε περίπτωση να κοιμηθούν ως αργά , και η φίλη μου πήγε στην αγορά να πάρει υλικά να μας φτιάξει για πρωινό την γνωστή jibanica η σε απλά Ελληνικά τυρόπιτα αν και δεν της λες όπως την φτιάχνουμε εμείς εδώ , είναι όμως πολύ γευστική !

IMG_0562.jpg

IMG_0563.jpg

εφόσον γεμίζει το φύλλο , λεπτό φύλλο κρούστας τα οποία πρώτα λαδώνει λίγο και μετά προσθέτει ένα μείγμα με αυγό , τυρί και ξινόγαλο (μην βλέπετε που γράφει γιαούρτι επάνω , όπως έχω γράψει και παλαιότερα , γιαούρτι στα Σέρβικα είναι το ξινόγαλο ) τα κάνει ρολό και τα βάζει μέσα σε ταψί που έχει λαδόκολλα .

IMG_0561.jpg

 

IMG_0564.jpg

Μέχρι να ψηθεί και να φάμε πρωινό , ήπια έναν καφέ και πήγα να βγάλω μια φωτογραφία από το παράθυρο με την θέα , έχω μια μανία με την θέα και γενικά αν ο καιρός είναι μουντός με ομίχλη και κρύο είναι το καλύτερό μου..

IMG_0558.jpg

Όλα έτοιμα , το τραπέζι στρώθηκε και ήμασταν έτοιμοι να πάρουμε το Σέρβικο πρωινό μας..για πάρτε μια γεύση..

με την πίτα ψημένη έτοιμη , με υπέροχα αλλαντικά (πεθαίνω ) και pavlaka(αυτή την φορά γιαούρτι όπως λέμε εμείς )

IMG_0568.jpg

Όταν λέμε σκάσαμε , σκάσαμε , όμως πήγα Σερβία με σκοπό να τρώω και όχι να προσέχω όπως κάνω όλη την υπόλοιπη χρονιά , καθώς ήθελα να ευχαριστηθώ όσα φαγητά και αλλαντικά μιαμ μου έχουν λείψει..

 

Μετά το πρωινό ετοιμάσαμε τα πράγματά μας και αποχαιρετίσαμε τους φίλους μας που θα δούμε το καλοκαίρι που θα έρθουν Ελλάδα  και ξεκινήσαμε για τον τελικό μας προορισμό , το Βελιγράδι.Ευτυχώς δεν είχαμε πολύ δρόμο μπροστά μας , καθώς είναι περίπου 2,5 ώρες από το Prokuplje και φυσικά μπροστά στις ήδη 10 ώρες ταξιδιού , οι 2,5 ώρες δεν είναι τίποτα !!

IMG_0538.jpg

Όπως πάντα , μπορείτε για περισσότερες πληροφορίες να μου στείλετε email στο dejanevi@hotmail.gr η να γίνετε μέλος στο γκρουπ μου στο FACEBOOK ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ (το γκρουπ όχι το προφίλ , το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το blog Μου ) στο γκρουπ είναι πληροφορίες που αφορούν την Σερβία και μόνο και πάντα υπάρχουν άτομα πρόθυμα να απαντήσουν σε ερώτηση που μπορεί να έχετε !!

Το ταξίδι αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί , έχει πολλά ακόμα να σας γράψω , για αυτό μείνετε συντονισμένοι , ενώ στο τέλος θα σας έχω και ένα VLOG(video blog ) μέσα από το ταξίδι  !

Να είστε καλά και να περνάτε πάντα καλά !

Έυη Καμπούρη

3 thoughts on “ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ POKUPLJE(ΠΡΟΚΟΥΠΛΙΕ) ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ

  1. Πραγματικά σας ζηλεύω.
    Έχω να επισκεφτώ το Βελιγράδι από το 1989 αλλά είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα.
    Έζησα 6 χρόνια σαν φοιτητής,προσπαθώ να μη ξεχάσω τη γλώσσα και ευελπιστώ κάποια στιγμή να ξαναπάω με την οικογένειά μου.
    Τι να πρωτοθυμηθω….
    Σε ευχαριστώ που μου δίνεις τη δυνατότητα μέσα από τις διηγησεις σου να νιώθεις την ατμόσφαιρα αυτής της υπέροχηΣουηδίας πόλης.

  2. Πραγματικά σας ζηλεύω.
    Έχω να επισκεφτώ το Βελιγράδι από το 1989 αλλά είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα.
    Έζησα 6 χρόνια σαν φοιτητής,προσπαθώ να μη ξεχάσω τη γλώσσα και ευελπιστώ κάποια στιγμή να ξαναπάω με την οικογένειά μου.
    Τι να πρωτοθυμηθω….
    Σε ευχαριστώ που μου δίνεις τη δυνατότητα μέσα από τις διηγησεις σου να νιώθω την ατμόσφαιρα αυτής της υπέροχης πόλης.

    • χαιρομαι που το νιώθετε ετσι γιατι προσπαθω όπως το εχω στο μυαλο μου να το περιγραφω ώστε να μπορει ο άλλος να το κανει εικονα…το Βελιγραδι εχει για καποιο λογο την ιδιότητα να σε κανει να θες να ξανα γυρνας…δεν μπορεις να το βγαλεις από πανω σου..

Σχολιάστε

